UVM - Faktaside Læsø Skole

Kommunetal Læsø Skole - Gennemsigtighed

Du kan med værktøjet og disse links nemt få overblik over, hvordan din kommune klarer sig på folkeskoleområdet. Målet er større gennemsigtighed. Vi har udvalgt i alt 9 indikatorer, som tilsammen giver et billede af kommunens folkeskoler.

Overblik

Trivsel

Karakterer

Skoletal – om tallene (www.uvm.dk/skoletal) Karaktergennemsnit ved 9. klasses afgangsprøve: De viste værdier er gennemsnit af de bundne prøver, som skal aflægges af alle 9. klasses elever. De bundne prøvefag består af fagene, Dansk (læsning, retskrivning, skriftlig fremstilling og mundtlig), Matematik (matematiske færdigheder og matematisk problemløsning), Engelsk (mundtlig) og Fysik/kemi (praktisk/mundtlig). Fra og med sommerprøverne i 2017 er faget prøvefaget fysik/kemi erstattet af fællesprøve i fysik/kemi, biologi og geografi. Karaktergennemsnittet beregnes som et gennemsnit af de enkelte elevers karakter i fagene.

Her kan du læse om "tallene"